Vanuit de opleiding Webdesigner maakte ik een conceptboek voor Propaganda Productions. Met dit conceptboek presenteerde ik hun conceptuele nieuwe website. In het boek lichtte ik het designproces en eindproducten toe.
Eén van de eerste stappen in het ontwikkelen van een website is de gebruiker onderzoeken. Om zoveel mogelijk user requirements te verzamelen heb ik enquêtes afgenomen. Ook heb ik Google Analytics op de huidige WordPress website geïnstalleerd om meer informatie over de bezoekers te verkrijgen. Daarna ben ik samen met Propaganda Productions gaan brainstormen. Tijdens deze brainstorm stond de gebruiker centraal. Wij hebben creatieve ideeën en oplossingen bedacht. Het ging er hierbij vooral om hoe de nieuwe website het beste tegemoet kan komen aan de eisen van de gebruiker.
Propaganda had al een duidelijk beeldmerk. Ik heb deze aangevuld met een woordmerk en tagline. Naast zwart en wit heb ik ijsblauw toegevoegd als hoofdkleur. Bij de donkere tinten van Ice Blue heb ik rekening gehouden met de WCAG-richtlijnen voor contrast en kleurverschillen. Oranje heb ik toegevoegd als contrastkleur. Contrastkleuren zijn onmisbaar in webdesign. Deze kleuren gebruiken we om grafische elementen - zoals buttons en hyperlinks - extra op te laten vallen.
Nadat ik de stijl zorgvuldig had vastgelegd, maakte ik ruwe schetsen voor de belangrijkste webpagina’s. Dit noemen we wireframes. Vervolgens werkte ik de wireframes uit met Propaganda’s content en alle onderdelen uit het stijlboek.
Zet CSS aan om de visual prototype te kunnen bekijken.
Bekijk de desktop versie van dit concept. Let wel, deze website is nog niet responsive.